Kommittéer

På Ölands Golfklubb anordnar vi en rad olika tävlingar under året. Vi vet att lagtävlingar är populära varför vi tillgodosett detta.  Att tävla kan vara en morot att prestera men att tävlandet har många fler värden än så. Träffa nya spelkompisar, testa på nya spelformer osv. Har du frågor kring tävlingar är du välkommen att ta kontakt med klubbens tävlingskommitté. Varmt välkommen med din anmälan via Min Golf.

Ordförande Ronny Cedertorn, 070-569 45 88, xcedro@gmail.com

Damkommitté

Damkommittén arrangerar tävling varje tisdag under hela sommaren. Såväl gäster som medlemmar är välkomna.
Kontakta Christina Axelsson 070-4549339 för mer info.

Anmälan sker via Min Golf, välkommen!

Ordförande:

Herrkommitté

Herrkommittén bjuder in till tävling varje torsdag och både gäster och medlemmar är hjärtligt välkomna!
Kontakta Benny Björndahl 070-6943136 för mer information.

Anmälen sker via Min Golf, välkomna!

Ordförande:

Juniorkommitté

Under säsong anordnas flera tränings- och tävlingstillfällen för dig som är junior.

Kontakta Eva Krumlinde för mer info på 0485-272 00 (välj shoppen).
Välkomna!

Seniorkommitté

Golfsäsongen 2024

Kommittén för våra seniora golfspelare hälsar såväl gäster

som medlemmar varmt välkomna att delta i 9-hålstävling

varje onsdag med start den 1 maj.

Anmälan och betalning sker via ”Min golf”.

För mer information kontakta Pär Lindén tfn. 070-8355721, alt.

christina.per@telia.com

Välkomna

Tävlingskommitté

Tävlingsinformation:

• För att få spela en klubbtävling måste du minst ha hcp 54, det kan finnas undantag där lägre hcp krävs.
  • För att få pris vid klubbens tävlingar kräver vi representation vid prisceremonin. Är inte tävlingsledningen vidtalad så tillfaller priset således nästa spelare/lag i prislistan.

Tävlingsanmälan:

• Via Min golf - Följ länken här nedan till tävlingskalendern. - välj tävling. Logga in i min golf.
  • I golfterminalen i klubbhuset.
  • Personligen i receptionen/Shopen. Inga anmälningar tas emot via telefon eller mail.
  • I samband med anmälan betalar du din anmälningsavgift. Det är först då anmälan blir giltig. Gäster som deltar i tävlingar betalar både tävlingsavgift och greenfee.

Tävlingsavgifter:  Singel - 100 kr & Lag från 200 kr

Ölands GK har representationslag i Smålandsserien. Kontakta gärna lagledarna - vi behöver hela tiden fylla på med nya spelare, (Kvalificerad samma år man fyller oavsett månad)

Vi ser gärna att även damer vill spela i serien, kontakta Christina Axelsson på 070-454 93 39 eller axelssonchris@hotmail.com

Tävlingskommitténs ordförande Ronny Cedertorn, 070-569 45 88 eller xcedro@gmail.com